Kişinin yaneşeliığı sosyete içinde kıymeti olan , kapasite, çizi ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı kanalıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değçalışmame meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı dokumalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı kanalıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin lakinçlarına normal ) değçalışmame meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değçalışmatirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değçalışmame kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Lakinç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tamam kültürler bağırsakin özdeşdır. Lakinçların içeriği ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre için değçalışmaebilir, ancak sürecin doğkakımı değçalışmamez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne başüstüneğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları kanalıyla kasıtlı olarak istendik davranış değçalışmaikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dayalı temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları kanalıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değçalışmaikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, kişi bağırsakin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere normal olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin çalışmaletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri üzere mekânlarda verilen terbiye formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Kısaca terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci idari bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal terbiye ise spontane vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele kızılındığında ise terbiye sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; ekol içinde meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde mütehassıslık, yeterlilik, yetki, sınav meyveları üzere istenilen davranış değçalışmaiklikleridir.